Selasa, 30 Jun 2009

Kampung Buah Pala

Pendapat saya,seharusnya Kerajaan Negeri Pulau Pinang membantu penduduk Kampuang Buat Pala.Kerajaan Negeri sekarang adalah hasil sokongan rakyat negeri Pulau Pinang yang terdedah dengan idea politikel yang kuat.Jika tiada sokongan dari rakyat Pulau Pinang,mandat untuk memerintah negeri ini langsung tidak akan terjadi.Oleh itu,saya dengan rasa penuh hormot terhadap kerajaan negeri sekarang supaya membantu mereka yang lemah.

Benar,ini adalah taik yang ditinggalkan oleh kerajaan terdahulu dibawah kepimpinan Dr Koh Tsu Koon.Taik ini telah dibiarkan menajdi kering dan menjadi baja sebati dalam kehidupan seharian rakyat Pulau Pinang.Sebagai kerajaan baru,seharusnya mereka membersihkan taik ini kerana agenda mereka adalah PAKATAN RAKYAT - bukan PAKATAN HARAM JADAH.Kalau tidak ditolong oleh kerajaan DAP yang memerintah,siapa lagi yang hendak menolong??.

Satu lagi pekara yang sangat saya perihatin,YB-YB yang menaburkan janji-janji manis terhadap penduduk kampung.Saya sendiri menjadi saksi dimana YB Rayer,YB Karpal,ANWAR IBRAHIM,DATUK ZAHRIN yang datang dan dengan marah sekali menlaungan - LANGKAH MAYAT SAYA DAHULU JIKA MAHU MEROBOHKAN KAMPUNG BUAH PALA.saya tidak ingin mencarut teruk-teruk disini,tetapi,inilah hakikatnya.


NEGARA MALAYSIA INI DIDIAMI OLEH POLITICIAN YANG SELALU MENIPU RAKYAT.TAK KIRA APA JENIS SEKALI PUN,MEREKA HANYA MENABURKAN JANJI-JANJI MANIS.PENIPU......PENIPU!!!!!.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan